veidekke

Å bo/reklamere

2020-06-17

I forbindelse med befaring, opprettes det en bruker for din leilighet på en nettportal (FDV). Der finner du samlet dokumentasjon for det som er levert i prosjektet, i tillegg til veiledning og informasjon om vedlikehold av din nye bolig.

Ett år etter overtagelse av boligen, kommer vi på ettårsbefaring. Den gjennomføres for å avdekke eventuelle feil eller mangler som har dukket opp etter overtagelsen. Det er likevel viktig at du gir oss beskjed med en gang du oppdager eventuelle avvik, for å sikre at du reklamerer innen rimelig tid.

Dersom du har behov for å reklamere på noe ved leiligheten din fra Veidekke Eiendom, melder du dette inn via din brukerprofil i Bolig-basen. Send gjerne med bilder, de kan bli nyttige i utredningen av din reklamasjon. Reklamasjoner på fellesområder melder du inn via borettslagets/sameiets styre. Det er viktig at du reklamerer innen rimelig tid etter å ha oppdaget forholdet, for å unngå at du mister retten til å gjøre en mangel gjeldende.

Her kan du lære mer om rettighetene og mulighetene dine etter at du har flyttet inn i ny bolig.